Obchodní podmínky

Tyto vše­o­bec­né obchod­ní pod­mín­ky (dále jen „obchod­ní pod­mín­ky“) se vzta­hu­jí na smlou­vy uza­vře­né pro­střed­nic­tvím on-line obcho­du LÁS­KA K PŘÍ­RO­DĚ umís­tě­né­ho na webo­vém roz­hra­ní laskakprirode.cz (dále jen „webo­vé roz­hra­ní“) mezi

naší spo­leč­nos­tí:
1000druhu, z.s., Pra­cho­vi­ce 16, 530 02 Dašice,
IČ: 17929881
L 14302 vede­ná u Kraj­ské­ho sou­du v Hrad­ci Králové,
adre­sa pro doru­čo­vá­ní: Pra­cho­vi­ce 16, 530 02 Dašice
tele­fon­ní čís­lo: +420 604 100 883
kon­takt­ní e‑mail: [email protected]

jako pro­dá­va­jí­cím

a vámi jako kupu­jí­cím.

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Shrnutí obsahu obchodních podmínek

Kup­ní smlou­vou se zava­zu­je­me dodat vám zbo­ží uve­de­né v objed­náv­ce a vy se zava­zu­je­te toto zbo­ží pře­vzít a zapla­tit nám kup­ní cenu. Pro uza­vře­ní smlou­vy je potře­ba, abys­te poda­li objed­náv­ku a aby došlo k její­mu při­je­tí z naší stra­ny (pod­le člán­ku 2). Infor­ma­ce o cenách se nachá­ze­jí v člán­ku 3. Mož­né způ­so­by plat­by a dodá­ní nalez­ne­te v člán­ku 4 a 5. Infor­ma­ce o mož­nos­ti odstou­pe­ní od smlou­vy po pře­vze­tí zbo­ží jsou v člán­ku 6. Rekla­ma­ce se řídí naším Rekla­mač­ním řádem.

1.2. Jedná se o spotřebitelskou smlouvu?

O spo­tře­bi­tel­skou smlou­vu se jed­ná v pří­pa­dě, že jste spo­tře­bi­te­lem, tj. pokud jste fyzic­kou oso­bou a zbo­ží kupu­je­te mimo rámec své pod­ni­ka­tel­ské čin­nos­ti nebo mimo rámec samo­stat­né­ho výko­nu své­ho povo­lá­ní. V opač­ném pří­pa­dě se o spo­tře­bi­tel­skou smlou­vu nejed­ná a nevzta­hu­je se na vás ochra­na spo­tře­bi­te­le dle práv­ních před­pi­sů a těch­to obchod­ních podmínek.

1.3. Čím se řídí naše vzájemná práva a povinnosti?

V prv­ní řadě smlou­vou, kte­rá je tvo­ře­na násle­du­jí­cí­mi dokumenty:

  • těmi­to obchod­ní­mi pod­mín­ka­mi, kte­ré vyme­zu­jí naše vzá­jem­ná prá­va a povinnosti;
  • Rekla­mač­ním řádem, pod­le kte­ré­ho bude­me postu­po­vat při rekla­ma­ci zboží;
  • Zása­da­mi ochra­ny osob­ních úda­jů, kte­ré upra­vu­jí ochra­nu vašich osob­ních údajů;
  • pod­mín­ka­mi a poky­ny uve­de­ný­mi na webo­vém roz­hra­ní zejmé­na při uza­ví­rá­ní smlouvy;
  • objed­náv­kou a jejím při­je­tím z naší strany,

a v otáz­kách neu­pra­ve­ných smlou­vou se naše vzá­jem­ná prá­va a povin­nos­ti řídí čes­kým práv­ním řádem, zejmé­na násle­du­jí­cí­mi práv­ní­mi předpisy:

  • záko­nem č. 89/2012 Sb., občan­ský záko­ník, ve zně­ní poz­děj­ších před­pi­sů (dále jen „občan­ský záko­ník“);
  • záko­nem č. 634/1992 Sb., o ochra­ně spo­tře­bi­te­le, ve zně­ní poz­děj­ších před­pi­sů (pou­ze pokud jste spotřebitelem).

Pokud se vaše byd­liš­tě nebo síd­lo nachá­zí mimo Čes­kou repub­li­ku, nebo pokud náš práv­ní poměr obsa­hu­je jiný mezi­ná­rod­ní prvek, sou­hla­sí­te s tím, že se náš vztah řídí čes­kým prá­vem. Pokud jste spo­tře­bi­te­lem a práv­ní řád stá­tu vaše­ho byd­liš­tě posky­tu­je vyš­ší míru ochra­ny spo­tře­bi­te­le než čes­ký práv­ní řád, je vám pak posky­to­vá­na tato vyš­ší míra ochrany.

1.4. Jak vyjádříte souhlas s obchodními podmínkami?

Zaslá­ním objed­náv­ky a dále též potvr­ze­ním na webo­vém roz­hra­ní stvr­zu­je­te, že jste se s těmi­to obchod­ní­mi pod­mín­ka­mi sezná­mi­li a sou­hla­sí­te s nimi.

1.5. Co byste ještě ohledně obchodních podmínek měli vědět?

V pří­pa­dě, že je někte­ré usta­no­ve­ní těch­to obchod­ních pod­mí­nek neplat­né, neú­čin­né nebo nepo­u­ži­tel­né (nebo se tako­vým sta­ne), pou­ži­je se namís­to něj usta­no­ve­ní, kte­ré se mu svým smys­lem nej­ví­ce blí­ží. Tím není dotče­na plat­nost ostat­ních ustanovení.

Zně­ní obchod­ních pod­mí­nek může­me měnit či dopl­ňo­vat. Měnit či dopl­ňo­vat obchod­ní pod­mín­ky lze pou­ze písem­nou for­mou.

Vaše prá­va a povin­nos­ti se řídí vždy tím zně­ním obchod­ních pod­mí­nek, za jehož účin­nos­ti vznik­ly. Zně­ní těch­to obchod­ních pod­mí­nek vám zašle­me spo­lu s při­je­tím objed­náv­ky z naší strany.

2. KUPNÍ SMLOUVA

2.1. Jak uzavíráme kupní smlouvu?

Na webo­vém roz­hra­ní je uve­den seznam zbo­ží včet­ně popi­su hlav­ních vlast­nos­tí jed­not­li­vých polo­žek. U kaž­dé­ho zbo­ží je uve­de­na cena včet­ně veš­ke­rých daní, cel a poplat­ků (pro spo­tře­bi­te­le se tato cena zbo­ží nezvy­šu­je). Pro uza­vře­ní smlou­vy je nut­né, abys­te ode­sla­li objed­náv­ku v sou­la­du s těmi­to obchod­ní­mi pod­mín­ka­mi a aby došlo k při­je­tí této objed­náv­ky z naší strany.

Upo­zor­ňu­je­me, že pre­zen­ta­ce zbo­ží na webo­vém roz­hra­ní je infor­ma­tiv­ní­ho cha­rak­te­ru a nejed­ná se o náš návrh na uza­vře­ní smlou­vy ve smys­lu § 1732 odst. 2 občan­ské­ho zákoníku.

2.2. Jak podat objednávku?

Objed­náv­ku může­te podat vždy pro­střed­nic­tvím webo­vé­ho roz­hra­ní (vypl­ně­ním for­mu­lá­ře), pří­pad­ně i tele­fo­nic­ky, e‑mailem nebo jiným způ­so­bem, kte­rý dle infor­ma­cí na webo­vém roz­hra­ní umož­ňu­je­me. Objed­náv­ka musí obsa­ho­vat všech­ny infor­ma­ce pře­de­psa­né ve formuláři.

Objed­náv­ka musí obsa­ho­vat všech­ny infor­ma­ce pře­de­psa­né ve for­mu­lá­ři, zejmé­na přes­né ozna­če­ní objed­ná­va­né­ho zbo­ží (pří­pad­ně čísel­né ozna­če­ní zbo­ží), počet kusů, zvo­le­ný způ­sob plat­by a dopra­vy a Vaše kon­takt­ní úda­je (doda­cí a pří­pad­ně fakturační).

Před ode­slá­ním objed­náv­ky pro­střed­nic­tvím objed­náv­ko­vé­ho for­mu­lá­ře vám bude sdě­le­na reka­pi­tu­la­ce objed­náv­ky včet­ně koneč­né ceny (obsa­hu­jí­cí veš­ke­ré daně, cla a poplatky).

Závaz­nou objed­náv­ku podá­te stisk­nu­tím tla­čít­ka „Objed­nat s povin­nos­tí plat­by“, čímž se záro­veň zava­zu­je­te uhra­dit kup­ní cenu v plné výši. Úda­je uve­de­né v závaz­né objed­náv­ce pova­žu­je­me za správ­né a úpl­né. O jejich změ­ně nás bez­od­klad­ně infor­muj­te tele­fo­nic­ky či e‑mailem.

Pokud bude­me mít pochyb­nos­ti o pra­vos­ti a váž­nos­ti objed­náv­ky, může­me Vás kon­tak­to­vat za úče­lem její­ho ově­ře­ní. Neo­vě­ře­nou objed­náv­ku může­me odmít­nout. Na tako­vou objed­náv­ku se potom hle­dí, jako by neby­la podána.

2.3. Jak zjistíte, že jsme přijali objednávku a kdy je uzavřena smlouva?

O obdr­že­ní objed­náv­ky vás bude­me infor­mo­vat. Infor­ma­ce o obdr­že­ní objed­náv­ky je zasí­lá­na auto­ma­tic­ky a jed­ná se záro­veň o při­je­tí objed­náv­ky z naší strany.

Kup­ní smlou­va je uza­vře­na oka­mži­kem, kdy je vám doru­če­no při­je­tí objed­náv­ky z naší stra­ny na e‑mailovou adre­su, kte­rou jste uved­li v objed­náv­ce. Pokud by k při­je­tí objed­náv­ky nedo­šlo, je smlou­va uza­vře­na oka­mži­kem, kdy pře­vez­me­te objed­na­né zboží.

2.4. Můžete již odeslanou objednávku zrušit nebo změnit?

Objed­náv­ku, kte­rou jsme dosud nepři­ja­li, může­te zru­šit či změ­nit tele­fo­nic­ky nebo e mai­lem. Všech­ny námi při­ja­té objed­náv­ky jsou závaz­né. Poz­děj­ší zru­še­ní či změ­ny objed­náv­ky jsou mož­né pou­ze po doho­dě s námi. Pokud je tak­to zru­še­na objed­náv­ka zbo­ží, ohled­ně kte­ré­ho nejde odstou­pit od smlou­vy (podrob­ně­ji v člán­ku 6), máme nárok na náhra­du nákla­dů, kte­ré jsme již v sou­vis­los­ti se smlou­vou vynaložili.

2.5. Máte možnost získat smlouvu v textové podobě?

Doku­men­ty tvo­ří­cí smlou­vu vám budou zaslá­ny e mai­lem nebo na vaši žádost vytiš­tě­ny poš­tou. Při zasí­lá­ní poš­tou vás může­me požá­dat o úhra­du nákla­dů s tím spojených.

Doku­men­ty tvo­ří­cí smlou­vu archi­vu­je­me v elek­tro­nic­ké podo­bě. Smlou­va není pří­stup­ná tře­tím osobám.

2.6. Co když něčemu ve smlouvě nerozumíte?

V pří­pa­dě dota­zu k obchod­ním pod­mín­kám nebo ke smlou­vě nás může­te kon­tak­to­vat tele­fo­nic­ky nebo pro­střed­nic­tvím e‑mailu. Rádi Vám poskyt­ne­me veš­ke­ré potřeb­né informace.

2.7. V jakých jazycích lze smlouvu uzavřít?

Smlou­vu lze uzavřít v čes­kém jazy­ce, leda­že se výslov­ně dohod­ne­me na jiném jazyce.

3. CENA

3.1. Může se cena na webovém rozhraní měnit?

Pokud cena uve­de­ná u zbo­ží na webo­vém roz­hra­ní nebo v prů­bě­hu objed­ná­vá­ní již není aktu­ál­ní, nepro­dle­ně vás na tuto sku­teč­nost upo­zor­ní­me. Na při­ja­té objed­náv­ky však nemá vliv změ­na ceny, ke kte­ré došlo v mezi­do­bí mezi ode­slá­ním objed­náv­ky a jejím při­je­tím z naší strany.

V pří­pa­dě, že na naší stra­ně došlo ke zce­la zjev­né tech­nic­ké chy­bě při uve­de­ní ceny zbo­ží na webo­vém roz­hra­ní nebo v prů­bě­hu objed­ná­vá­ní, nejsme povin­ni dodat vám zbo­ží za tuto zce­la zjev­ně chyb­nou cenu pro zdán­li­vost naše­ho práv­ní­ho jed­ná­ní dle § 552 občan­ské­ho záko­ní­ku, event. pro omyl dle § 571 občan­ské­ho zákoníku.

3.2. Lze kombinovat slevy z ceny zboží?

Pří­pad­né sle­vy z ceny zbo­ží nelze vzá­jem­ně kom­bi­no­vat, leda­že je na webo­vém roz­hra­ní výslov­ně uve­de­no něco jiného.

4. PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1. Jaké způsoby platby přijímáme?

Kup­ní cenu může­te uhra­dit pře­de­vším násle­du­jí­cí­mi způsoby:

  • v hoto­vos­ti nebo bez­ho­to­vost­ně (pla­teb­ní kar­tou) při zaslá­ní zbo­ží na dobír­ku nebo při osob­ním odběru;
  • bez­ho­to­vost­ně před dodá­ním zbo­ží on-line pla­teb­ní kar­tou nebo pro­střed­nic­tvím pla­teb­ní brány;
  • bez­ho­to­vost­ně před dodá­ním zbo­ží pro­střed­nic­tvím QR kódu;
  • bez­ho­to­vost­ně před dodá­ním zbo­ží pře­vo­dem na náš ban­kov­ní účet (poky­ny vám budou sdě­le­ny v potvr­ze­ní objednávky).

Pří­pad­né dal­ší způ­so­by plat­by a pří­pad­né poplat­ky spo­je­né s někte­rý­mi způ­so­by plat­by jsou uve­de­ny na webo­vém rozhraní.

Někte­ré způ­so­by plat­by (zejmé­na dobír­ka) mohou být dále zpo­plat­ně­ny. Tyto poplat­ky jsou uve­de­ny na webo­vém rozhraní.

4.2. Kdy nastane splatnost kupní ceny?

V pří­pa­dě plat­by v hoto­vos­ti (nebo bez­ho­to­vost­ně při pře­vze­tí zbo­ží) je cena splat­ná při pře­vze­tí zbo­ží. Při bez­ho­to­vost­ní plat­bě před dodá­ním zbo­ží je cena splat­ná do pěti pra­cov­ních dnů od při­je­tí objed­náv­ky, cena je uhra­ze­na oka­mži­kem při­psá­ní pří­sluš­né část­ky na náš ban­kov­ní účet. Pokud neob­dr­ží­me cenu v době splat­nos­ti, vyhra­zu­je­me si prá­vo odstou­pit od smlouvy.

4.3. V jaké měně můžete platit?

Plat­ba zbo­ží je mož­ná v čes­kých korunách (Kč). V jiných měnách je mož­né pla­tit jen po doho­dě s námi. V ang­lic­ké ver­zi webo­vé­ho roz­hra­ní lze pla­tit i v EUR.

4.4. Můžeme požadovat zálohu nebo uhrazení předem?

Vez­mě­te na vědo­mí, že v sou­la­du s § 2119 odst. 1 občan­ské­ho záko­ní­ku jsme opráv­ně­ni požá­dat vás o uhra­ze­ní celé ceny zbo­ží (příp. zálo­hy) před jeho ode­slá­ním nebo pře­dá­ním.

Upo­zor­ňu­je­me, že pokud zvo­lí­te úhra­du plat­by bez­ho­to­vost­ním pře­vo­dem a uhra­dí­te plat­bu dří­ve, než z naší stra­ny dojde k uza­vře­ní smlou­vy v sou­la­du s bodem 2.4., jed­ná se o zálo­hu na uhra­ze­ní ceny zbo­ží. V pří­pa­dě, že smlou­va bude násled­ně uza­vře­na, započ­te se zálo­ha na cenu zboží.

4.5. Jak vystavujeme daňový doklad?

Sou­hla­sem s těmi­to obchod­ní­mi pod­mín­ka­mi nám udě­lu­je­te sou­hlas s vysta­ve­ním daňo­vé­ho dokla­du elek­tro­nic­kou formou.

5. DODACÍ PODMÍNKY

5.1. Jak posíláme zboží?

Způ­so­by dodá­ní zbo­ží včet­ně výše nákla­dů na dodá­ní zbo­ží jsou uve­de­né na webo­vém roz­hra­ní. Kon­krét­ní způ­sob dodá­ní zbo­ží může­te zvo­lit v objednávce.

V objed­náv­ce bude vždy uve­de­na koneč­ná cena, kte­rá již nákla­dy na zvo­le­ný způ­sob dopra­vy zahrnuje.

5.2. Jaké jsou náklady na dodání zboží?

Nákla­dy na dodá­ní zbo­ží závi­sí vždy na veli­kos­ti a pova­ze zbo­ží a na cení­ku zvo­le­né­ho doprav­ce. Aktu­ál­ní nákla­dy na dodá­ní zbo­ží jsou uve­de­ny na webo­vém roz­hra­ní.

V objed­náv­ce bude vždy uve­de­na koneč­ná cena, kte­rá již nákla­dy na zvo­le­ný způ­sob dopra­vy zahrnuje.

5.3. Kdy vám zboží dodáme?

Čas dodá­ní zbo­ží vždy závi­sí na jeho dostup­nos­ti a na zvo­le­ném způ­so­bu dopra­vy a plat­by, zbo­ží však dodá­me nej­poz­dě­ji do tři­ce­ti dnů od uza­vře­ní smlou­vy, pokud se s vámi nedo­hod­ne­me jinak.

Dobu dodá­ní zbo­ží exter­ní­mi doprav­ci však nemů­že­me ovliv­nit. V pří­pa­dě pro­blé­mů týka­jí­cích se doby dodá­ní nás kon­tak­tuj­te a my bude­me situ­a­ci s doprav­cem řešit.

Zbo­ží, kte­ré je skla­dem, zpra­vi­dla expe­du­je­me do tří pra­cov­ních dnů od při­je­tí objed­náv­ky (při zaslá­ní zbo­ží na dobír­ku nebo při osob­ním odbě­ru), pří­pad­ně od při­psá­ní plat­by na náš účet (při bez­ho­to­vost­ní plat­bě před dodá­ním zbo­ží). Doba dodá­ní se při­mě­ře­ně pro­dlu­žu­je v pří­pa­dě odsou­hla­se­né změ­ny Vaší objednávky.

Zbo­ží, kte­ré není skla­dem, expe­du­je­me, jakmi­le je to mož­né. O přes­ném datu vás bude­me informovat.

Dodá­ním zbo­ží pod­le těch­to obchod­ních pod­mí­nek se rozu­mí oka­mžik, kdy je vám zbo­ží doru­če­no. Pokud bez­dů­vod­ně odmít­ne­te pře­vzít zbo­ží, nepo­va­žu­je se tato sku­teč­nost za nespl­ně­ní povin­nos­ti dodat zbo­ží z naší stra­ny, ani za odstou­pe­ní od smlou­vy z vaší strany.

Vlast­nic­ké prá­vo ke zbo­ží nabý­vá­te oka­mži­kem zapla­ce­ní celé kup­ní ceny, ne však dří­ve, než zbo­ží převezmete.

5.4. Jak postupovat při převzetí zboží?

Při pře­vze­tí zbo­ží zkon­t­ro­luj­te nepo­ru­še­nost oba­lu zbo­ží. Pokud zjis­tí­te nedo­stat­ky, nepro­dle­ně infor­muj­te doprav­ce i nás. Pokud odmít­ne­te zásil­ku s poško­ze­ným oba­lem pře­vzít, nepo­va­žu­je se to za bez­dů­vod­né odmít­nu­tí zbo­ží. Ber­te na vědo­mí pova­hu doda­né­ho zbo­ží a po pře­vze­tí zkon­t­ro­luj­te její kom­plet­nost a nepo­ško­ze­nost bez­od­klad­ně. V pří­pa­dě zjiš­tě­ní nedo­stat­ků nás co nejdří­ve kon­tak­tuj­te a zašle­te nám pří­sluš­nou fotodokumentaci.

Pod­pi­sem doda­cí­ho lis­tu (nebo jiné­ho obdob­né­ho doku­men­tu) stvr­zu­je­te, že obal zásil­ky nebyl poru­šen. Rekla­ma­ce zbo­ží z důvo­du poru­še­ní oba­lu zásil­ky v tako­vém pří­pa­dě již není možná.

Oka­mži­kem pře­vze­tí zbo­ží (nebo oka­mži­kem, kdy jste měli povin­nost zbo­ží pře­vzít, ale v roz­po­ru se smlou­vou jste tak neu­či­ni­li), na vás pře­chá­zí odpo­věd­nost za naho­di­lou zká­zu, poško­ze­ní či ztrá­tu zboží.

5.5. Co se stane v případě, že zboží nepřevezmete?

Pokud je z důvo­dů na vaší stra­ně nut­no zbo­ží doru­čo­vat opa­ko­va­ně nebo jiným než sjed­na­ným způ­so­bem, jste povin­ni uhra­dit nákla­dy spo­je­né s tako­vým doru­čo­vá­ním.

V pří­pa­dě, že zbo­ží bez­dů­vod­ně nepře­vez­me­te v čase dodá­ní dle 5.2., máme nárok na náhra­du nákla­dů spo­je­ných s dodá­ním zbo­ží a jeho usklad­ně­ním, jakož i dal­ších nákla­dů, kte­ré nám z důvo­du nepře­vze­tí zbo­ží vzniknou.

V pří­pa­dě zaslá­ní zbo­ží na dobír­ku nebo při osob­ním odbě­ru máme dále prá­vo od smlou­vy odstou­pit. Pokud jste však již kup­ní cenu uhra­di­li (v pří­pa­dě plat­by před dodá­ním zbo­ží), máme dále prá­vo při­stou­pit k své­po­moc­né­mu pro­de­ji zbo­ží dle § 2126 občan­ské­ho zákoníku.

6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

6.1. Jak můžete od smlouvy odstoupit?

Od kup­ní smlou­vy může­te jako spo­tře­bi­tel bez udá­ní důvo­du odstou­pit ve lhů­tě 14 dnů ode dne, kdy jste vy nebo vámi urče­ná oso­ba odliš­ná od doprav­ce pře­vzal zbo­ží; nebo

  • posled­ní kus zbo­ží, objednal-li jste v rám­ci jed­né objed­náv­ky více kusů zbo­ží, kte­ré jsou dodá­vá­ny samostatně,
  • posled­ní polož­ku nebo část dodáv­ky zbo­ží sestá­va­jí­cí­ho z něko­li­ka polo­žek nebo čás­tí, nebo
  • prv­ní dodáv­ku zbo­ží, jedná-li se o pra­vi­del­nou dodáv­ku zbo­ží po ujed­na­nou dobu.

Ozná­me­ní o odstou­pe­ní od kup­ní smlou­vy dopo­ru­ču­je­me zaslat na naši doru­čo­va­cí adre­su spo­lu se zbo­žím nebo na e‑mail a nepro­dle­ně poté nám zaslat zbo­ží na naši doru­čo­va­cí adre­su. Pro odstou­pe­ní od smlou­vy lze vyu­žít vzo­ro­vý for­mu­lář.

6.2. Jaké má odstoupení od smlouvy důsledky?

Odstou­pe­ním od smlou­vy se smlou­va od počát­ku ruší a hle­dí se na ni, jako kdy­by neby­la uza­vře­na, včet­ně závaz­ků z ved­lej­ších smluv; tím není dotče­no usta­no­ve­ní bodu 6.4 a 6.5.

6.3. Částečné odstoupení od smlouvy

Od smlou­vy může­te odstou­pit také pou­ze čás­teč­ně. Bylo-li tedy v rám­ci kup­ní smlou­vy objed­ná­no vět­ší množ­ství zbo­ží, může­te odstou­pit pou­ze k čás­ti zboží.

Došlo-li k odstou­pe­ní od smlou­vy pou­ze ve vzta­hu ke kon­krét­ní­mu zbo­ží (čás­ti objed­náv­ky), ruší se kup­ní smlou­va pou­ze v té čás­ti, kte­ré se týká zbo­ží, u něhož dochá­zí k odstou­pe­ní od smlou­vy. Ve zby­lém roz­sa­hu zůstá­vá kup­ní smlou­va nedotčena.

V pří­pa­dě čás­teč­né­ho odstou­pe­ní od kup­ní smlou­vy, kdy cena zbo­ží, od jehož kou­pě neod­stu­pu­je­te, je niž­ší než část­ka sta­no­ve­ná pro bez­plat­né dodá­ní, jste povi­nen uhra­dit poměr­nou část poš­tov­né­ho za zbo­ží, od jehož kou­pě neod­stu­pu­je­te. Tato poměr­ná část poš­tov­né­ho bude vypoč­te­na z ceny zbo­ží, od jehož kou­pě neod­stu­pu­je­te. Vypoč­te­ná část­ka poš­tov­né­ho bude započ­te­na na část­ku za zbo­ží, od jehož kou­pě odstupujete.

6.4. Jakým způsobem nám vrátíte zboží?

Pokud se roz­hod­ne­te zbo­ží vrá­tit, dopo­ru­ču­je­me pou­žít for­mu­lář uve­de­ný na našem webo­vém roz­hra­ní, kte­rý vás pro­ve­de pro­ce­sem vrá­ce­ní zbo­ží. Zbo­ží jste povin­ni nám vrá­tit do 14 dnů od odstou­pe­ní od smlou­vy na naši doru­čo­va­cí adre­su, kte­rá je záro­veň adre­sou naše­ho síd­la. Zbo­ží neza­sí­lej­te na dobír­ku, nejsme povin­ni jej tak­to převzít.

Vrá­ce­né zbo­ží musí být nepo­ško­ze­né, neo­po­tře­be­né a nezne­čiš­tě­né a, je-li to mož­né, v původ­ním obalu.

K vrá­ce­né­mu zbo­ží dopo­ru­ču­je­me přiložit:

  • kopii doda­cí­ho lis­tu a fak­tu­ry (pokud byly vysta­ve­ny) nebo jiný doklad pro­ka­zu­jí­cí kou­pi zboží;
  • písem­né vyjá­d­ře­ní o odstou­pe­ní od smlou­vy (na našem for­mu­lá­ři nebo jinak) a zvo­le­ném způ­so­bu vrá­ce­ní peněz.

Nepřed­lo­že­ní někte­ré­ho z výše uve­de­ných dokla­dů nebrá­ní klad­né­mu vyří­ze­ní vaše­ho odstou­pe­ní od smlou­vy dle zákon­ných pod­mí­nek, ale záro­veň může ztí­žit pro­ces iden­ti­fi­ka­ce vaše­ho odstou­pe­ní od smlouvy.

6.5. Kdy dostanete zpět své peníze?

Veš­ke­ré při­ja­té peněž­ní pro­střed­ky vám vrá­tí­me do 14 dnů od odstou­pe­ní od smlou­vy. Ber­te však na vědo­mí, že nejsme povin­ni vrá­tit vám pení­ze dří­ve, než nám vrá­tí­te zbo­ží nebo pro­ká­že­te, že jste nám zbo­ží odeslali.

Ved­le kup­ní ceny máte i nárok na vrá­ce­ní nákla­dů na dodá­ní zbo­ží k vám. Jestli­že jste však zvo­li­li jiný než nej­lev­něj­ší způ­sob dodá­ní zbo­ží, kte­rý nabí­zí­me, vrá­tí­me vám nákla­dy na dodá­ní zbo­ží ve výši odpo­ví­da­jí­cí nej­lev­něj­ší­mu nabí­ze­né­mu způ­so­bu dodá­ní zbo­ží.

Pení­ze vám vrá­tí­me stej­ným způ­so­bem, jakým jsme je při­ja­li (pokud nám do dese­ti dnů od odstou­pe­ní od smlou­vy žád­ný jiný nesdě­lí­te a nevznik­nou vám tím­to žád­né dal­ší nákla­dy), nebo způ­so­bem, jaký bude­te požadovat.

Nákla­dy spo­je­né s ode­slá­ním vrá­ce­né­ho zbo­ží na naši adre­su hra­dí­te vy, a to i v pří­pa­dě, že zbo­ží nemů­že být vrá­ce­no pro svou pova­hu obvyklou poš­tov­ní cestou.

6.6. Co když bylo vrácené zboží poškozené?

Při zasí­lá­ní zabal­te zbo­ží do vhod­né­ho oba­lu tak, aby nedo­šlo k jeho poško­ze­ní či zničení.

Zbo­ží je mož­né vyzkou­šet pou­ze v tako­vém roz­sa­hu, aby bylo mož­né se sezná­mit s pova­hou, vlast­nost­mi a funkč­nos­tí zbo­ží. Pokud zjis­tí­me, že vámi vrá­ce­né zbo­ží je poško­ze­né, opo­tře­be­né, zne­čiš­tě­né či čás­teč­ně spo­tře­bo­va­né, odpo­ví­dá­te nám za toto sní­že­ní hod­no­ty zboží.

6.7. Kdy od smlouvy odstoupit nelze?

V sou­la­du s § 1837 občan­ské­ho záko­ní­ku není mož­né odstou­pit mimo jiné od násle­du­jí­cích smluv:

  • doda­né zbo­ží bylo upra­ve­no dle vašich indi­vi­du­ál­ních poža­dav­ků a přá­ní (týká se zejmé­na úprav veli­kos­ti šper­ku, včet­ně prv­ní úpra­vy veli­kos­ti šper­ku, či pokud byla poří­ze­na do šper­ku ryti­na dle vaše­ho přá­ní nebo pokud byl u náuš­nic změ­něn způ­sob zapínání).
  • o dodáv­ce zbo­ží (šper­ku), jejichž cena (nebo cena jeho kom­po­nen­tu) závi­sí na výchyl­kách finanč­ní­ho trhu nezá­vis­le na vůli pod­ni­ka­te­le a k němuž může dojít během lhů­ty pro odstou­pe­ní od smlouvy.

6.8. Kdy můžeme odstoupit od kupní smlouvy my?

Vyhra­zu­je­me si prá­vo odstou­pit od smlou­vy v násle­du­jí­cích případech:

  • neob­dr­že­li jsme od vás kup­ní cenu v době splat­nos­ti nebo jste zbo­ží nepřevzali;
  • zbo­ží z objek­tiv­ních pří­čin (pře­de­vším pro­to, že zbo­ží se již nevy­rá­bí, doda­va­tel pře­stal dodá­vat do ČR atd.) není mož­né za původ­ních pod­mí­nek dodat;
  • plně­ní se sta­ne objek­tiv­ně nemož­ným nebo protiprávním.

V pří­pa­dě, že nasta­la někte­rá z výše uve­de­ných sku­teč­nos­tí, bude­me vás o našem odstou­pe­ní od smlou­vy nepro­dle­ně informovat.

Pokud jste již zce­la nebo zčás­ti uhra­di­li kup­ní cenu, vrá­tí­me vám při­ja­tou část­ku do pěti pra­cov­ních dnů od odstou­pe­ní od smlou­vy, a to bez­ho­to­vost­ně na účet, kte­rý nám pro ten­to účel sdě­lí­te, nebo ze kte­ré­ho jste pro­ved­li úhradu.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

Vaše prá­va z vad­né­ho plně­ní se řídí pří­sluš­ný­mi obec­ně závaz­ný­mi práv­ní­mi před­pi­sy (zejmé­na usta­no­ve­ní­mi § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a, jste-li spo­tře­bi­te­lem, § 2158 až 2174b občan­ské­ho záko­ní­ku). Usta­no­ve­ní § 2106 a 2107 o prá­vech z vad­né­ho plně­ní se nepo­u­ži­jí. Při uplat­ňo­vá­ní práv z vad­né­ho plně­ní bude­me postu­po­vat v sou­la­du s naším Rekla­mač­ním řádem. Před ode­slá­ním rekla­ma­ce se s Rekla­mač­ním řádem důklad­ně seznam­te, aby moh­la být rekla­ma­ce vyří­ze­na co nej­rych­le­ji a k Vaší spokojenosti.

8. DALŠÍ INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE

8.1. Jaká oprávnění máme k výkonu naší činnosti?

K pro­de­ji zbo­ží jsme opráv­ně­ni na zákla­dě živ­nos­ten­ské­ho opráv­ně­ní. Naše čin­nost nepod­lé­há jiné­mu povolování.

8.2. Jak vyřizujeme stížnosti?

Pří­pad­né stíž­nos­ti vyři­zu­je­me pro­střed­nic­tvím naše­ho kon­takt­ní­ho e‑mailu. Stíž­nos­tí se násled­ně bude­me zabý­vat a poku­sí­me se ji vyří­dit bez zby­teč­né­ho odkla­du od její­ho obdr­že­ní. Dále se může­te obrá­tit na pří­sluš­ný živ­nos­ten­ský úřad nebo na Čes­kou obchod­ní inspekci.

Kon­t­ro­lu dodr­žo­vá­ní záko­na č. 539/1992 Sb., o pun­cov­nic­tví a zkou­še­ní dra­hých kovů, ve zně­ní poz­děj­ších před­pi­sů, pro­vá­dí Pun­cov­ní úřad (www.puncovniurad.cz).

8.3. Jaká máte práva při vzniku spotřebitelského sporu?

Jste-li spo­tře­bi­tel a vznikne-li mezi námi spor ze smlou­vy, kte­rý se nám nepo­da­ří vyře­šit pří­mo, máte prá­vo obrá­tit se s tím­to spo­rem na Čes­kou obchod­ní inspek­ci (adre­sa: Čes­ká obchod­ní inspek­ce, Gorazdo­va 1969/24, 120 00 Pra­ha 2; webo­vé roz­hra­ní: www.coi.czwww.adr.coi.cz; elek­tro­nic­ký kon­takt: [email protected]; tele­fon: +420 296 366 360) nebo na Sdru­že­ní čes­kých spo­tře­bi­te­lů, z. ú. (adre­sa: Pod Altá­nem 99/103; 100 00 Pra­ha 10 – Straš­ni­ce, webo­vé roz­hra­ní: www.konzument.cz, elek­tro­nic­ký kon­takt: [email protected], tele­fon: +420 261 263 574) za úče­lem mimosoud­ní­ho řeše­ní spo­tře­bi­tel­ské­ho spo­ru. Toto prá­vo může­te uplat­nit nej­poz­dě­ji do 1 roku ode dne, kdy jste u nás popr­vé uplat­ni­li prá­vo, kte­ré je před­mě­tem toho­to spo­tře­bi­tel­ské­ho sporu.

Pro podá­ní stíž­nos­ti týka­jí­cí se zbo­ží nebo slu­žeb, kte­ré jste u nás zakou­pi­li, a pro vyhle­dá­ní sub­jek­tu alter­na­tiv­ní­ho řeše­ní spo­rů může­te rov­něž vyu­žít on-line plat­for­mu, kte­rá je zří­ze­na Evrop­skou komi­sí na adre­se: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

9. REGISTRACE NA WEBOVÉM ROZHRANÍ

9.1. Jak se můžete registrovat na webovém rozhraní?

Regis­tra­cí pro­střed­nic­tvím regis­trač­ní­ho for­mu­lá­ře na webo­vém roz­hra­ní je zalo­žen uži­va­tel­ský účet. Do regis­trač­ní­ho for­mu­lá­ře je nut­né vypl­nit poža­do­va­né úda­je, zejmé­na jmé­no, pří­jme­ní a kon­takt­ní e‑mail. Pro pří­stup do uži­va­tel­ské­ho účtu je potře­ba uži­va­tel­ské jmé­no a hes­lo. Pří­stu­po­vé úda­je do uži­va­tel­ské­ho účtu ucho­vá­vej­te v taj­nos­ti. Nene­se­me odpo­věd­nost za pří­pad­né zne­u­ži­tí uži­va­tel­ské­ho účtu tře­tí osobou.

Infor­ma­ce uvá­dě­né při regis­tra­ci musí být prav­di­vé a úpl­né. Účet, při jehož zalo­že­ní byly pou­ži­ty neprav­di­vé nebo neú­pl­né úda­je, může­me bez náhra­dy zru­šit. V pří­pa­dě změn ve vašich úda­jích dopo­ru­ču­je­me pro­vést jejich bez­od­klad­nou úpra­vu v uži­va­tel­ském účtu.

9.2. K čemu uživatelský účet slouží?

Pro­střed­nic­tvím uži­va­tel­ské­ho účtu může­te pře­de­vším objed­ná­vat zbo­ží, sle­do­vat objed­náv­ky a spra­vo­vat uži­va­tel­ský účet. Pří­pad­né dal­ší funk­ce uži­va­tel­ské­ho účtu jsou vždy uve­de­ny na webo­vém rozhraní.

9.3. Kdy můžeme váš uživatelský účet zrušit?

Vez­mě­te na vědo­mí, že máme prá­vo váš uži­va­tel­ský účet bez náhra­dy zru­šit, pokud pro­střed­nic­tvím vaše­ho účtu dochá­zí k poru­šo­vá­ní dob­rých mra­vů, plat­ných práv­ních před­pi­sů nebo těch­to obchod­ních pod­mí­nek. Ke zru­še­ní vaše­ho uži­va­tel­ské­ho účtu dojde i v pří­pa­dě, že po dobu dvou let od posled­ní objed­náv­ky neby­la pro­ve­de­na žád­ná nová objednávka.

10. RECENZE

10.1. Kdo může přidat recenzi?

Veš­ke­ré uži­va­tel­ské recen­ze na webo­vém roz­hra­ní jsou psá­ny naši­mi sku­teč­ný­mi zákaz­ní­ky, kte­rým jsme na zákla­dě nimi utvo­ře­né objed­náv­ky doda­li jimi poža­do­va­né zboží.

Při­dá­vá­ní recen­zí je umož­ně­no pou­ze po dokon­če­ní náku­pu na webo­vém roz­hra­ní, a to pro­střed­nic­tvím odka­zu, kte­rý je zákaz­ní­ko­vi zaslán pro­střed­nic­tvím e‑mailu, pří­pad­ně pro­střed­nic­tvím uži­va­tel­ské­ho účtu na webo­vém rozhraní.

Na webo­vém roz­hra­ní mohou být rov­něž zve­řej­ňo­vá­ny recen­ze, kte­ré byly naši­mi zákaz­ní­ky zve­řej­ně­ny na veřej­ných inter­ne­to­vých služ­bách, zejmé­na v rám­ci slu­žeb Goo­gle, Heu­ré­ka a Firmy.cz.

10.2. Jak recenze ověřujeme?

Kaž­dou recen­zi před jejím zve­řej­ně­ním ově­řu­je­me. Recen­zi může při­dat pou­ze zákaz­ník, kte­rý dokon­čil nákup na webo­vém rozhraní.

Před pře­vze­tím a zve­řej­ně­ním recen­ze z výše uve­de­ných veřej­ných inter­ne­to­vých slu­žeb na webo­vém roz­hra­ní ově­řu­je­me, zda recen­ze byly sepsá­ny naši­mi sku­teč­ný­mi zákazníky.

Zjistíme-li, že recen­ze byla vytvo­ře­na někým, kdo na webo­vém roz­hra­ní nákup neu­sku­teč­nil, jsme opráv­ně­ni tako­vou recen­zi odstra­nit, pří­pad­ně ji nezveřejnit.

Recen­ze, kte­ré byly zve­řej­ně­ny na našem webo­vém roz­hra­ní žád­ným způ­so­bem neověřujeme.

11. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ

11.1. Je obsah webových stránek chráněn autorským právem?

Obsah webo­vých strá­nek umís­tě­ných na webo­vém roz­hra­ní (tex­ty včet­ně obchod­ních pod­mí­nek, foto­gra­fie, obráz­ky, loga, pro­gra­mo­vé vyba­ve­ní a dal­ší) je chrá­něn naším autor­ským prá­vem nebo prá­vy dal­ších osob. Obsah nesmí­te měnit, kopí­ro­vat, roz­mno­žo­vat, šířit ani pou­ží­vat k jaké­mu­ko­li úče­lu bez naše­ho sou­hla­su či sou­hla­su drži­te­le autor­ských práv. Zejmé­na je zaká­zá­no bez­plat­né či úplat­né zpří­stup­ňo­vá­ní foto­gra­fií a tex­tů umís­tě­ných na webo­vém rozhraní.

Názvy a ozna­če­ní výrob­ků, zbo­ží, slu­žeb, firem a spo­leč­nos­tí mohou být regis­tro­va­ný­mi ochran­ný­mi znám­ka­mi pří­sluš­ných vlastníků.

11.2. Odpovědnost a užívání webového rozhraní

Nene­se­me odpo­věd­nost za chy­by vznik­lé v důsled­ku zása­hů tře­tích osob do webo­vé­ho roz­hra­ní nebo v důsled­ku jeho uži­tí v roz­po­ru s jeho urče­ním. Při vyu­ží­vá­ní webo­vé­ho roz­hra­ní nesmí­te pou­ží­vat postu­py, kte­ré by moh­ly naru­šit funk­ci sys­té­mu nebo nepři­mě­ře­ně zatě­žo­vat systém.

Pokud se při uží­vá­ní webo­vé­ho roz­hra­ní dopus­tí­te jaké­ho­ko­liv nezá­kon­né­ho či nee­tic­ké­ho jed­ná­ní, jsme opráv­ně­ni ome­zit, poza­sta­vit nebo ukon­čit váš pří­stup na webo­vé roz­hra­ní, a to bez jaké­ko­li náhra­dy. V tom­to pří­pa­dě jste dále povin­ni uhra­dit nám ško­du, kte­rá vaším jed­ná­ním dle toho­to odstav­ce pro­ka­za­tel­ně vznik­la, a to v plné výši.

Upo­zor­ňu­je­me vás na to, že klik­nu­tím na někte­ré odka­zy na webo­vém roz­hra­ní může dojít k opuš­tě­ní webo­vé­ho roz­hra­ní a k pře­smě­ro­vá­ní na webo­vé strán­ky tře­tích subjektů.

11.3. Co byste ještě měli vědět?

Při uza­ví­rá­ní smlou­vy jsou pou­ži­ty pro­střed­ky komu­ni­ka­ce na dál­ku (zejmé­na síť inter­net). Nákla­dy vznik­lé při pou­ži­tí pro­střed­ků komu­ni­ka­ce na dál­ku (pře­de­vším nákla­dy na inter­ne­to­vé při­po­je­ní nebo na tele­fon­ní hovo­ry) hra­dí­te sami. Tyto nákla­dy se neli­ší od běž­né sazby.

Nebude-li dohod­nu­to jinak, veš­ke­rá kore­spon­den­ce sou­vi­se­jí­cí se smlou­vou mezi námi pro­bí­há v písem­né for­mě, a to buď zaslá­ním e‑mailem, dopo­ru­če­ně poš­tou nebo osob­ním doru­če­ním. Z naší stra­ny Vám bude­me doru­čo­vat na adre­su elek­tro­nic­ké poš­ty uve­de­nou v objed­náv­ce nebo ve Vašem uži­va­tel­ském účtu.

V pří­pa­dě, že je někte­ré usta­no­ve­ní těch­to obchod­ních pod­mí­nek neplat­né, neú­čin­né nebo nepo­u­ži­tel­né (nebo se tako­vým sta­ne), pou­ži­je se namís­to něj usta­no­ve­ní, kte­ré se svým smys­lem nej­ví­ce blí­ží neplat­né­mu, neú­čin­né­mu nebo nepo­u­ži­tel­né­mu usta­no­ve­ní. Neplat­nos­tí, neú­čin­nos­tí nebo nepo­u­ži­tel­nos­tí jed­no­ho usta­no­ve­ní není dotče­na plat­nost ostat­ních usta­no­ve­ní. Měnit či dopl­ňo­vat smlou­vu (včet­ně obchod­ních pod­mí­nek) lze pou­ze písem­nou formou.

Tyto obchod­ní pod­mín­ky jsou plat­né a účin­né od 14. 12. 2024.